lauantai 20. elokuuta 2011

Days 11-13 - Aichi, Fukuoka - Sweet Paradise ja Happy Cock!

12.-14.8.2011

Moi! Oltiin sovittu, että nähdään Rumi tänään ja mennään Nagoyaan. Herättiin ihan ajoissa, mutta jotenkin meillä taas kesti ja oltiin myöhässä juna-asemalla.. Onneksi Rumi oli kuitenkin samassa junassa! Nagoyassa haluttiin mennä kakkubuffettiin, mutta aseman lähellä olevaan Sweet Paradiseen olisi pitänyt jonottaa kolmeen asti!! Mentiin sitten metrolla Sakaeen ja siellä jouduttiin odottelemaan ehkä tunnin verran. Katottiin siinä ajan kuluksi vaatteita, mutta ei kyllä löydetty mitään. Tai no Krista löysi ihanat kengät, mutta olihan ne vähän kalliit.. niin ne nyt ei sitten lähtenyt mukaan.
Kakkubuffetissa meillä oli siis 70 minuuttia aikaa syödä niin paljon kuin haluaa.. ja mehän sitten syötiin. Otettiin ensin Kristan kanssa lautaselliset erilaisia kakkuja ja muita herkkuja, mutta sen jälkeen teki mieli jotain ei-makeaa, joten syötiin salaattia ja pastaa. Otettiin sen jälkeen vielä toiset lautaselliset herkkuja (hyi kamala) ja nopeastihan se 70 minuuttia menikin! Ehkä ihan hyvä, ettei sitä aikaa ollut enempää.. mutta siis hyvää oli!

Krista & Rumi

Kakkubuffetin jälkeen meidän piti mennä etsimään posti, koska Krista halusi nostaa rahaa. Ei kuitenkaan löydetty postia.... mutta onneksi konbinissakin (7eleven) voi nostaa rahaa.

@7eleven
Käytiin vielä Nagoyan aseman vieressä ottamassa purikuraa ja oli kyllä niin täyttä, että jouduttiin vähän jonottelemaankin. Kun kuvat oli otettu, Rumi lähti jo kotiin. Kristan kanssa käytiin vielä ostamassa vähän tuliaisia (minä itselleni siis, Krista kai vähän muillekin) ja käytiin varaamassa junaliput Fukuokalle. Shin-Osakaan asti saatiin paikat, mutta Shin-Osakasta Fukuokalle oli paikat täynnä. Onneksi noissa junissa on myös non-reservation -paikkoja ja niihin pääsee myös JR-passilla.
Kun lähdettiin takaisin, juna oli myöhässä ja ihan täynnä. Kaikki JR:n junat tuntui olevan myöhässä ja Kariyassa, kun vaihdettiin junaa niin sekin oli 40 minuuttia myöhässä! Myöhemmin sitten selvisi, että joku oli hypännyt junan alle ja sen takia oli aikataulut sekaisin...
Päästiin kuitenkin lopulta takaisin kotiin eikä tehty illalla enää mitään ihmeellistä.

Seuraavana aamuna laitettiin kamat kasaan ja käytiin vähän kävelyllä läheisellä temppelillä. Oli kuitenkin niin kuuma, ettei jaksettu olla kovin kauaa, vaan mentiin takaisin sisälle (ilmastointi!!). Syötiin kareeta ja lagattiin vähän aikaa huoneessa. Sitten mun host-vanhemmat vei meidät juna-asemalle.

temppeli Kariyan kodin lähellä

Shin-Osakassa junan vaihto sujui tosi hyvin ja päästiin jopa istumaan, vaikkei meillä ollutkaan varattuja paikkoja. Hakata oli onneksi pääteasema, joten voitiin rauhassa nukkua!

Shin-Osaka - Hakata (Fukuoka)
Ei jaksettu raahata tavaroita asemalta hostellille asti, joten otettiin asemalta bussi ja sillä pääsi melkein siihen viereen. Kun oltiin levitetty kamamme huoneeseen, lähdettiin etsimään jotain ruokapaikkaa. Löydettiin aseman läheltä sellanen vähän izakaya-tyyppinen ruokapaikka ja mentiin sinne syömään. Syötiin kalaa ja jotain korealaista (+Asahi). Viereisessä pöydässä jotkut kolmekymppiset miehet kyyläs meitä eikä voitu vilkastakkaan sinnepäin kun ne alkoi näyttää liian innostuneilta... No yksi niistä sitten uskalsi tulla juttelemaan meille ja istui meidän pöytään. Se oli joku 26-vuotias Hiroyuki (tai jotain?) ja ei sillä oikein mitään erikoista sanottavaa ollut. Vähän ajan päästä se kiitti ja siirtyi takaisin omaan pöytäänsä ja kun lähdettiin, ne kaikki vielä vilkutti.

Krista ja kalja
Matkalla hostellille käytiin konbinissa, kun ajateltiin ostaa pari kaljaa. Noh, niiden lisäksi tarttui mukaan vielä viinipullo (jotain japanilaista valkkaria). Mentiin common roomiin ja alettiin jutella joidenkin saksalaisten kanssa, jotka oli illalla menossa jonnekin klubille. Ne yritti meitäkin suostutella mukaan ja aluksi ajateltiin, ettei mentäisi kun oltiin aika väsyneitä. Kuitenkin se klubille meneminen alkoi lopulta tuntua ihan hyvältä idealta ja olihan lauantai!

myrtsi saksalainen ja puhelias saksalainen
Joskus yhden aikaan päästiin liikkeelle hostellilta ja otettiin taksi Happy Cock -nimiselle klubille. Se oli aika pieni klubi jonkun rakennuksen ylimmässä kerroksessa ja sinne mentiin hissillä. Ensimmäisen kerran meiltä kysyttiin paperit! Sisäänpääsy+nomihoudai johonkin neljään asti maksoi vaan 2000 jeniä, joten tietenkin otettiin Kristan kanssa se.. vaikka oltiinkin vannottu, että ei enää nomihoudaita.
Se klubi oli aivan täynnä ja noin 80% kaikista oli miehiä! Mentiin suoraan baaritiskille ja pelkästään ovelta tiskille kävellessä mun takamusta kouraistiin ainakin 3 kertaa... en sitten tiedä kuvittelinko vain, koska myöhemmin en enää huomannut tuollaista. Oli kyllä hyvä, että otettiin se nomihoudai, koska heti ekasta juomasta puolet kaatui vaatteille! Voivoi sitä ihmismäärää.. Oli hirveen hauskaa ja ihanaa päästä tanssimaan! Oltiin ainoat länsimaalaiset koko paikassa ja vähän väliä joku tuli juttelemaan.
Krista oli erittäin selvinpäin ja hauskin juttu oli kun se huomasi jonkun pystytukkapojan ja huusi täysiä "LION!!".
Lähdettiin klubilta eri aikaan ja Kristalla kesti hieman löytää perille.. Pari kilometriä käveltyään se tajusi olevansa väärällä puolella asemaa ja piti kääntyä takaisin. Asemalta Krista meni bussilla ja oli joskus kahdeksan jälkeen hostellilla! Mä en ollut ihan yhtä taitava ja pääsiin hostellille lopulta vasta kolmelta iltapäivällä. Oli oikein mukavaa kävellä kaatosateessa ja 13 sentin koroissa asemalta hostellille kun ei ollut edes nukkunut...

Happy Cock

Mentiin vielä vähän päiväunille ja joskus kuuden aikaan päästiin vasta liikkeelle. Oli vähän huono sää, joten ajateltiin mennä shoppailemaan muutaman metroaseman päähän. Ei kuitenkaan löydetty sitä ostoskeskusta, koska unohdettiin katsoa kartasta missä se on. Käveltiin sitten vaan ympäriinsä ja käytiin ottamassa purikuraa. Sitten mentiin vaan takaisin hostellille ja käytiin common roomissa syömässä (toinen niistä saksalaisista oli siellä ja se näytti hieman huvittuneelta). Sitten mentiin vaan nukkumaan!