torstai 25. elokuuta 2011

Days 16-17 - Fukuoka, Kagoshima & Beppu - Heihei Fukuoka!

17.-18.8.2011

Kagoshima

Heipatihei. Päästiin jo aika ajoissa liikkeelle ja lähdettiin Kagoshimaan. Junalla sinne kesti joku puolisentoista tuntia vissiin.. Haluttiin mennä kattomaan tulivuorta, joten mentiin lautalla Sakurajimalle, sellaselle saarelle Kagoshiman edustalla. Se Sakurajima oli kyllä ihan kuollu paikka! Siellä ei ollu oikeestaan mitään.. eikä sitä tulivuortakaan päässy kahta kilometriä lähemmäs, koska se on kuulemma vaarallista. Voi harmi :) Mut oli siellä kuitenki kivan näköstä! Ostettiin jostain pienestä kaupasta lounasta ja käytiin jalkakylvyssä. Sitten käveltiin vähän ympäriinsä ja kateltiin ja lähettiin takas lautalle. Sitten käytiin syömässä Kagoshimassa tunnettua shirokuma-jäätä (no ei kovin kummosta ollu mutta kuitenki). Sitten lähettiinkin jo takas Hakataan.

sakurajima

Onneksi ei nähty tollasia!

tulivuori (sillä oli kaksi huippua, joista toinen toimii ja toinen ei!)

sirkka
shirokuma
Kun oltiin päästy takaisin hostellille, päätettiin lähteä rannalle! Mentiin konbinin kautta ja ostettiin vähän evästä ja pari kaljaa ja kun päästiin rannalle, kello oli jotain seittemän jo ja aurinko oli laskenut jo! Istuskeltiin jonkin aikaa ja käytiin uimassa (tällä kertaa oli uikkarit mukana). Ihmisiä oli aika vähän, mutta vähän ajan päästä jotkut miehet tuli juttelemaan meille. Ne pyysi meitä syömään kanssaan ja sanottiin, että mietitään asiaa.. Ne meni johonkin siihen lähistölle istuskelemaan, mutta kun käytiin vessassa niin ne oli hävinny sillä aikaa. No eipä ne ollu mitenkään kiinnostaviakaan, joten aivan sama. Juteltiin joillekin teineille ja käytiin vielä uimassa ja päätettiin mennä vielä käymään rantabaarissa, koska kaljat loppu. Siellähän ne miehet sitten oli neljän tytön kanssa :D
Juotiin pari kaljaa ja vähän ajan päästä viereisen pöydän ihmiset alkoi jutella meille. Haluttiin Kristan kanssa mennä vielä uimaan, mutta muut ei oikein ollut innostuneita.. Shunchan kuitenkin suostu uimaan ja se joutukin sitten olemaan märissä housuissa loppuillan. Saatiin myös Sayaka suostuteltua uimaan alusvaatteissa. Siinä porukassa oli myös sellanen liskon näkönen jätkä, joka selitti olevansa sadisti ja pari sellasta hiljasta tyttöä. Kun oltiin tarpeeksi leikitty rannalla, päätettiin lähteä Izakayaan, koska minä ja Krista ei oltu vielä syöty illallista! Mentiin sitten koko porukka taksilla.

Fukuoka tower

anni, shunchan(ei näy), sadisti, joku tyttö joka ei tullut izakayaan. sayaka ja krista
matkalla izakayaan! Shunchanin housut näyttää vähän epämukavilta... Ja hiljaset tytöt oli pyörällä.

@izakaya (juotiin jotain mangojuttua)

onigiri..
Takasin hostellille mentiin aamuyöstä taksilla kun se izakaya meni kiinni. Onneksi oltiin aika lähellä Hakatan asemaa niin ei ollut kallis taksi.
Aamulla herättiin ja mulla oli ihan hirvee olo! Molemmilla kurkku kipeä, mutta mulla oli sen lisäksi pää kipeä ja tosi kuumeinen olo. Laitettiin kamat kasaan ja lähdettiin Beppuun! Ei oltu saatu paikkalippuja, joten jouduttii Kokuraan asti seisomaan (1,5h). Onneksi Kokurasta Beppuun oli paikkaliput!
Oltiin Beppussa joskus kahden aikaan iltapäivällä ja löydettiin hyvin hostellille kun oltiin samassa viime vuonna. Respa aukes vasta neljältä, joten jätettiin kamat  hostellille ja lädettiin ostamaan lounasta. Ostin myös lääkettä, koska olo oli ihan kamala.. Onneksi se myyjä osas vähän kertoa mulle niistä, koska en olisi ite ymmärtänyt mitään niistä lääkepaketeista! Otin sitten sellasta lääkettä, joka auttaa kuumeeseen, kurkkukipuun ja päänsärkyyn.
Kun oltiin tehty check-in, mentiin päiväunille koska en jaksanut tehdä yhtään mitään. Nukuttiin joku parisen tuntia (Krista ei niin kauaa) ja mentiin sen jälkeen kävelylle. Mulla oli jo vähän parempi olo lääkkeiden ansiosta! Käveltiin satamaan ja siellä oli pikkunen söpö kissanpentu ja olis haluttu ottaa se mukaan...
Meijän oli tarkotus mennä onseniin, mutta ei sitten menty mun kuumeen takia. Muuta ei sitten tehtykään.. Zzzzz..

Beppu

Beppun hostellin huone (oltiin kahestaan neljän hengen huoneessa eli tilaa oli)